בית
בחר/י קטגוריה
בחר/י עיר
בחר/י גיל

ארז מלכה – מאסטר לקפוארה

ארז מלכה – מאסטר לקפוארה

קפוארה היא אמנות לחימה המבוססת על ריקוד אפריקאי, שהתפתחה בברזיל ומשם לשאר העולם.
בראש העין תוכלו להצטרף להמונים שכבר נהנים עם ארז מלכה, מאסטר קפוארה מוכר בעולם כולו, שריקוד אחד שלו מספיק כדי להבין את עוצמת החוויה

אחד המובילים בתחום אמנות הקפוארה בישראל הוא ארז מלכה, מאסטר קפוארה בארץ ובעולם, אשר אחראי על מספר שלוחות של מרכז הקפוארה הארצי בתל אביב, ירושלים, ראש העין, נהריה וחיפה. מאמנים רבים עברו תחת ידיו ברחבי העולם, החל מאיטליה, דרך הודו, רוסיה, ארצות הברית ואפילו ברזיל ארץ הולדת הקפוארה. מדובר במרכז ענק המונה 40 אלף תלמידים ס"ה בארץ. תחת הכשרתו המקצועית של יצאו 16 מאמנים ושמונה תלמידים שהגיעו לדרגות גבוהות בעולם ועובדים בשיטתו. לעולם הקפוארה התוודע ארז לפני כ- 20 שנה לאחר שהיה שחקן תיאטרון: "לפני שהפכתי למאמן וגיליתי את הקפוארה למדתי קולנוע, תיאטרון וריקוד, בהם אני מוצא קשר לקפוארה ולתיאטרליות" מספר ארז (39), נשוי +3, אשר אחראי גם על השלוחה בראש העין. בגיל 15 עברתי לגור בשכונות החדשות (נווה אפק)
ארז מאמין באוצר התרבות הלאומי של ברזיל ובדרך הקפוארה כדרך חיים, רואה את הקפוארה ככלי לפיתוח אישי-פיזי, מנטלי, נפשי וחברתי.
ארז עסוק במהלך כל שעות היום בלימוד הקפוארה ולו קבוצות ילדים, נשים, נערות, גברים, קבוצות מעורבות ונבחרת ייצוגית לצד אקרובטים.
(״האקרובטים הראשיים של סטטיק ובנאל אלו תלמידים שלו״)

איך גילית את הקפוארה ?

"חבר התקשר לספר לי שיש בחוף הים בתל אביב מעגל קפוארה ואני חייב להגיע. למרות שלא רציתי ללכת החבר שכנע אותי ושם חוויתי חוויה עוצמתית שהשפיעה עלי לשנים הבאות. הייתי בהלם מהשילוב של מוזיקה נהדרת, שמחת חיים ואמנות לחימה בריקוד, הייתי מהופנט ואמרתי לעצמי 'אני רוצה להיות מורה טוב', לא תלמיד, חשבתי מיד על מורה".

האם צריך להיות אקרובט כדי להצליח בקפוארה?

"ממש לא, אנחנו לא מתאמנים באקרובטיקה בשיעור, אלא מלמדים תקשורת באמצעות לחימה. כשהמתאמנים מבצעים אקרובטיקה, זה בזכות הקפוארה שמשפרת ומחזקת את הגוף ואת רמת הקואורדינציה, לכן היא מאוד מומלצת לילדים. ריקוד הקפוארה מחזק את השליטה בגוף ומשפר את יכולת הריכוז. חלק מהפעילות כרוך באלמנטים גופניים כמו סבולת לב־ריאה, כוח, מהירות, גמישות וקואורדינציה. מעבר לכך שהקפוארה משפרת את התקשורת ומשפיעה על כך גם מחוץ למסגרת המעגל, היא מעלה את סף הרגישות לאנשים. לרוב, בני אדם בעלי תקשורת טובה, הם גם אלו שהופכים למאסטרים ועולים בדרגות באמנות הלחימה הייחודית הזאת. זה הולך יחד".

יש זמן למשפחה?

"אשתי מדהימה, תומכת ועוזרת. אני משקיע הרבה בהתפתחות האישית שלי, מתחיל בריצת בוקר בחוף הים, מלמד במשך היום והערב עם הפסקה להוציא את הילדים מהמסגרות ולהיות איתם בבית. אני לא מפסיק ללמוד ולהתמקצע דרך קשר ישיר עם מאסטרים מובילים בעולם, וכמובן קשר הדוק עם המאסטר שלי. בנוסף אני נחשף לסרטוני יוטיוב, כך אני משפר את השיטות וזוכה לרעיונות חדשים. חשוב לציין שבמקביל אני מפרסם סרטונים שלי שזוכים לחשיפה נרחבת ביוטיוב בערוץ בשם Capoeira coach. כך נוצר קשר עם העולם ומשם מתבצעות אלי פניות לבקר במקומות שונים בעולם, אני נוסע הרבה".

מי מגיע ללמוד קפוארה?

"היה לי תלמיד בן 72 ותלמיד בגיל 65, כך שזה לגמרי אפשרי בגילאים שונים. הקפוארה נוגעת בכל גיל ומי שנכנס לא עוזב. אני גאה לספר שבקבוצות המדהימות בראש העין לא רק שאין כלל נשירה, אלא הקבוצה אף גדלה ומתעצמת. בראש העין אוהבים להגיע לאן שיש הרבה אנשים וזה מוכיח את עצמו בקבוצות שלי. בחופש הגדול ניתן לראות בקבוצות הבוגרים גם ילדים בחופשה, כך שנוצר הפנינג של עשרות משתתפים. זכור לי תלמיד שהתאמן קבוע בחדר כושר ועבר אלי ללמוד קפוארה. הוא הסביר שבחדר כושר ההתמודדות היא לבד, ואילו בקפוארה המסע והחוויה הספורטיבית הופכת להיות משותפת, לצלילי מוזיקה ברזילאית. מגיעים אלי ילדים שמתמידים שנים עד הגיוס ולפעמים חוזרים אחרי השחרור מהצבא".
אז כדאי להגיע?
"כמובן. בעיקר בראש העין יש קבוצה מאוד פעילה ובעלת יכולת גבוהה. אני מזמין באופן אישי להגיע, לנסות, להתרשם ומשוכנע שגם תהנו ותרצו להמשיך בשיעורים שמשלבים כיף והנאה בצד תנועה שמחזקת את הגוף".
מזמינים אתכם ליצור קשר עם ארז 0723938094
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support